VNITŘNÍ ŘÁD ZDRAVOTNICKÉHO ZAŘÍZENÍ

Jednatel společnosti: MUDr. Ivana Řepíková

ÚVOD

Poskytování zdravotní péče je podmíněno ze strany příjemce i poskytovatele dodržením

vnitřního řádu zdravotnického zařízení (dále jen „ZZ“), jehož pravidla jsou v souladu s platnou

legislativou poskytování zdravotní péče v České republice.

K plynulému chodu ordinace a poskytování kvalitní zdravotní péče je nutná i Vaše spolupráce.

Žádáme Vás, abyste dodržoval/a níže uvedené pokyny a rady. V případě souhlasu s pravidly řádu budete přijati k vyšetření a budete se moci opakovaně objednat.

Není Vaší povinností s vnitřním řádem ordinace souhlasit. Nesouhlas s vnitřní řádem ZZ je

zároveň nesouhlasem pacienta s poskytnutím zdravotní péče a objednání v této ordinaci.

Podle vlastního uvážení si můžete zvolit jinou ordinaci lékaře, která bude optimálně

vyhovovat Vašim požadavkům.

1) Co potřebujete při návštěvě ordinace:

* průkaz zdravotní pojišťovny (bez vyzvání k předložení při každé návštěvě a to včetně

administrativních úkonů)

* občanský průkaz (na vyžádání)

* aktuální údaje o změně identifikačních údajů – změna zdravotní pojišťovny, změna čísla občanského průkazu, změna telefonního čísla, změna trvalé adresy

* aktuální údaje o změně zdravotního stavu: léky, které aktuálně užíváte, přehled diagnóz

a alergií, ev. kopie lékařských zpráv a výsledků vyšetření

2) Objednání k vyšetření

V naší ordinaci poskytujeme zdravotnické služby na základě objednávky termínu

vyšetření, kterou můžete provést:

* elektronickou cestou prostřednictvím mailu: info@neuroviamt.cz

* telefonicky na čísle:   (Po-Čt mezi 9-11 hod)

* u sestry od pondělí do čtvrtka mezi 9-11 hodinou  

Pro vyšetření v naší ambulanci musí být pacient objednán!

Objednané termíny jsou pro pacienta závazné v ústní – telefonické –

i elektronické podobě. Na jeden termín může být objednán pouze jeden pacient.

Při mailovém objednávání lze z jedné e-mailové adresy zařídit objednávku pro více pacientů

 Dostupnost objednacích termínů je závislá na momentální poptávce pacientů. Náš personál se Vám vždy snaží nabídnout nejbližší vhodný volný termín.

V naší ordinaci věnujeme každému tolik času, kolik právě potřebuje, proto prosíme, počítejte

ev. s delší dobou. Objednací čas považujte pouze za orientační dobu, ale vždy se dostavte

včas. Lékař má právo určovat pořadí pacientů.  

Nedostavíte-li se na objednaný termín včas, přijdete o svůj objednací termín a budete si

muset sjednat nový. Naší snahou je v rámci možností objednací časy dodržovat, ale každý

pacient potřebuje individuální péči, což nelze předem časově ohraničit.

3) Odhlášení termínu vyšetření

Pokud se nemůžete dostavit na objednaný termín, informujte nás o této skutečnosti

nejpozději 48 hodin před objednaným termínem vyšetřením, aby mohl být Váš původní termín nabídnut jinému zájemci

E-MAILEM: info@neuroviamt.cz

4) K vyšetření není nezbytné mít žádanku, stačí lékařská zpráva s doporučením neurologického vyšetření

Písemné doporučení odesílajícího lékaře bez sjednaného termínu Vám přednostní

přijetí k vyšetření nezajistí. Každý pacient má povinnost být registrován u lékaře primární péče

(praktický lékař), který v případě nutnosti provede zajištění základní péče.

5) Informace o právu lékaře odmítnout poskytnutí zdravotní služby

Ve smyslu § 48 odst. 1) písm. a) zákona 372/2011 Sb. Poskytovatel, kterého si pacient

zvolil, může odmítnout přijetí pacienta do péče, pokud by přijetím pacienta bylo

překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální

zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení.

6) Informace o zdravotním stavu

S dotazy nebo problémy ohledně zdravotního stavu se obracejte výhradně na lékaře

během vyšetření. Informace o zdravotním stavu Vám podá ošetřující lékař pouze

a výhradně při osobním kontaktu. Můžete klást doplňující otázky vztahující se

ke zdravotnímu stavu, které Vám budou srozumitelně zodpovězeny. Není možné posuzovat Váš zdravotní stav na základě telefonického nebo elektronického sdělení.

Máte možnost vzdát se podání informace a určit, které osobě má být podána nebo vyslovit

zákaz o podávání informací o zdravotním stavu tak, jak je stanoveno v zákoně.

7) Výpis z dokumentace a vystavení receptu bez vyšetření

Se zdravotní dokumentací je nakládáno podle zákona o zdravotní dokumentaci. Výpis

z dokumentace – požadovat výpis z dokumentace patří mezi práva pacienta a lékař je

povinen Vám výpis zhotovit. Ze zákona je stanovena lhůta 30 dní pro jeho vyhotovení.

V případě změny lékaře je dle zákona pacient povinen donést výpis z dokumentace. Rádi

Vám tento výpis z dokumentace vyhotovíme, stejně tak ho po Vás budeme v opačném

případě vyžadovat. Dispenzarizovaní pacienti nemohou být bez výpisu z dokumentace

přijati do trvalé péče naší ordinace.

Vystavení receptu bez vyšetření není právem pacienta. O postupu rozhoduje výhradně

lékař. Obecně je tento postup zpravidla možný pro pacienty s chronickými nemocemi,

kteří používají přípravek jako svoji dlouhodobě zavedenou léčbu a dostavují se

k pravidelným kontrolám.

8) Přerušení provozu

Při přerušení provozu (např. z důvodu nepřítomnosti lékaře), jsou objednaní pacienti

vyrozuměni a je jim nabídnut náhradní termín k vyšetření. Doba přerušení provozu

 je uvedena viditelně na provozovně a webových stránkách zdravotnického zařízení.

9) Závěrečné ustanovení

Dle Zákona o zdravotních službách č. 372/ 2011 Sb. § 48/1 jsou pacienti povinni se řídit

vnitřním řádem. Hrubé porušení vnitřního řádu ze strany pacienta může být důvodem

k odmítnutí přijetí pacienta do lékařské péče a vyřazení z lékařské péče. V případě

vyřazení pacienta z péče je vždy do 3 pracovních dnů odeslána doporučeným dopisem

informace o odmítnutí registrujícímu praktickému lékaři pacienta, pokud je znám.

Pacient má povinnost se chovat slušně ke zdravotnickému personálu a také ohleduplně

k ostatním pacientům. Pacient nesmí poškozovat a znečišťovat prostory zdravotnického

zařízení a vybavení nad rámec běžného opotřebení. Pacient má povinnost své osobní věci

neodkládat v čekárně, vždy je musí vzít s sebou do ordinace. Před odchodem z prostor

zdravotnického zařízení pacient zkontroluje, zda má své osobní doklady a všechny osobní

věci u sebe.

U cizinců nehovořících dobře česky vyžadujeme překladatele.

V ordinaci poskytujeme kromě standardní péče hrazené z veřejného zdravotního pojištění

i úkony, které nejsou z tohoto systému hrazeny. Ceník těchto úkonů je vyvěšen v čekárně a také na webových stránkách

Jméno a příjmení lékaře a sestry, kteří o Vás pečují, jsou uvedeny v čekárně a na našich webových

stránkách – www.neuroviamt.cz

Vnitřní řád ordinace a ceník je každému pacientovi dostupný v ordinaci na vyžádání

a na www.neuroviamt.cz.

Přijetím k vyšetření pacient souhlasí s výše uvedeným vnitřním řádem ordinace.

Jsme tady pro Vás a věříme, že s námi budete spolupracovat a podílet se v rámci svých

možností na své léčbě. Budeme rádi, když nám sdělíte, s čím jste byli na našem pracovišti

spokojeni, co se Vám líbilo a co Vám nevyhovovalo. Vaše podněty jsou důležité pro další

zlepšování kvality poskytovaných služeb.

Děkujeme Vám za Vaši důvěru

kolektiv neurologie Neurovia MT.

Vnitřní řád je platný od prosince 2022